onsdag 30 mars 2011

Rent hus!

Ett städat hus vill man ha när man väntar gäster, eller hur? Den här veckan har min familj besök av två tjeckiska lärare som ska bo här till fredag. Så under helgen som gick fokuserade vi mycket på att plocka undan ( som man kan göra för evigt) och städa. Inte så kul kanske, men det känns väldigt skönt när hela huset är klart! Extra roligt var det sen så klart när våra gäster berömde vårt hem och den stil vi har! Då blir man glad hela vägen in i hjärtat och glömmer direkt bort alla timmar som vi städat.

Länge har jag funderat på hur jag skulle kunna ordna ett nytt soffbord, och vips så kom jag på att vi har ärvt ett väldigt fint bord som stod på ovanvåningen. Det är kanske en aning högt, men det tror jag att vi kan leva med (eller åtgärda).

Jag köpte några körsbärsgrenar häromdagen och längtar så till de slår ut! När sen våra tjeckiska gäster berättar att de har 17 grader i Prag och väntar 25 till helgen, då kan jag bara längta efter VÅREN! Men om det blir som de senaste åren, så blir säkert våren väldigt kort och sen kommer sommaren direkt, eller vad tror du?


Så här ser köket ut från vardagsrummet. Vårt senaste inköp till köket är de fina stolsdynorna från JYSK.
20 kr/st! Det var verkligen ett klipp tycker jag. Helt i min stil och tjocka och sköna att sitta  på.

Nu är det dags att gå till sängs här! Imorgon väntar en avskedsfest i jul/påsk- tema. Det ska bli spännande!

Ta chansen att lära känna nya människor, det berikar livet!
Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar