tisdag 8 mars 2011

Vårmorgon i mitt kök!

Med ett leende på läpparna vaknade jag imorse! Ljuset gör det så mycket lättare att stiga upp. Att jag sen har lite egentid hemma innan jag börjar arbeta gör det inte sämre.

För det mesta har jag bara visat detaljbilder från vårt hus, men idag känner jag mig mogen att visa matplatsen i köket. Visst är det intressant hur trender förändras? När vi flyttade hit för nio år sedan kändes det viktigt att ha ett köksbord OCH ett matbord i ett annat rum. Efter hand som vi bodde in oss insåg vi att det där matbordet för gäster mest tog en massa plats och användes alldeles för sällan. Vi hamnade oftast i köket ändå, även när vi hade gäster.

Så ut med "finbordet" och vips var vardagsrummet dubbelt så stort! Det var ett klokt beslut som jag inte ångrar. Om vårt hus hade varit större hade jag gärna haft ett matrum för gäster, men så ser det helt enkelt inte ut. Då måste man anpassa sig efter vad golvytan är värd.

Ha en skön dag och njut av de vårtecken som finns runt dig!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Mysigt kök! Jag letar efter en tallrikshylla som din på väggen. Har du något bra söktips?

    SvaraRadera