söndag 6 mars 2011

Kockums och Vita Gåvor

Av alla fina gamla bruksföremål från Kockums, så är det en sak jag inte skulle vilja leva utan- min ångkoksgryta! Jag kan väl inte säga att vi har använt den överdrivet tidigare,men nu. Sedan vi började beställa matkasse från Mat och Ro, så kokar vi ofta potatis. I min ångkoksgryta koker inte potatisarna sönder och man måste inte dem i tron om att de kokar över. Det gör de inte! Givetvis är den perfekt även att ångkoka grönsaker i, men där är vi inte än.

Hur har den här saken kommit i min ägo då? Jo, jag har fått den av min mormor när jag flyttade hemifrån. Både hos mormor och morfar och hemma hos mamma och pappa har potatisen alltid kokats i en sådan här gryta.

Så alla som blir intresserade av att införskaffa en, håll utkik i sommar på loppisar!

I torsdags fick jag äntligen min present med posten från swapen "Vita Gåvor", som jag längtat efter! Ett grönt, sött vadmalsunderlägg och tre fina ljuslyktor från Village. Tack så mycket min hemliga vän! Hela setet passar helt perfekt hemma hos mig och grönt lockar fram vårkänslorna ännu mer :) Jag har precis varit ute och putsat mina fönster!

Nu ska jag göra frosting till mina nybakade cupcakes. Goda vänner väntas på kafferep i eftermiddag.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar