söndag 31 juli 2011

Loppisrunda


Efter en helg i goda vänner sällskap har jag och sonen idag varit på utflykt i Småland. Jag kände mig så där loppissugen och mindes ett tips från Fröken Gröns blogg - Östregårds Antik- och Loppmarknad. Vilket annorlunda och roligt ställe! Efter ett badstopp i en sjö på väg upp, så såg vi detta Östregård på långt håll. Massor av bilar och människor! För att inte prata om loppisgrejor! Oj oj oj! Helt klart måste jag hit igen. Gärna utan barn ;), så att jag kan gå i lugn och ro och titta. Men det blev ändå en del fynd idag. Det stora måttet som jag tänker kan passa fint i mitt framtida skafferi och det lilla söta snidade "glaset" som är helt underbart lent att hålla  i.

På hemvägen stannade vi förstås till på mitt favoritställe Suzzies hylla i Osby. Där hittar jag alltid roliga saker! Den här gången blev det några böcker till jobbet och en söt skål i emalj. Det blir fynd som jag får visa en annan dag.

Nu är det lite soffmys som gäller!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Så roligt att ni hittade till Östregård! Kan bara hålla med om att det är ett ställe man gärna vill besöka igen.

    "Hyllan" i Osby är inte heller dumt, - nu var det länge sen jag var där så det kanske får bli nästa lilla utflykt.

    Önskar dig en fin måndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera