tisdag 26 juli 2011

Underbara föräldrar

Då var två dagar av besök av mina föräldrar över för den här gången. Jag har säkert nämnt det tidigare, men jag är otroligt tacksam för all den hjälp vi får av våra föräldrar! De är ovärderliga på alla sätt!

Idag tänkte jag visa lite utebilder hos oss. En kompass"ros" med fyra fält med kryddor har vi haft i många år. Tidigare var det gräs runtom, men nyligen fick vi hjälp av svärfar att utöka vår område med singel. Rikitgt nöjda är vi!
Vårens stora projekt som svärmor har varit mycket inblandad i är vår altan. Eftersom den ligger i söderläge har vi egentligen alltid tyckt att det har varit för varmt att vara där mitt på dagen. Men med vårt nya utdragbara soltak, så är det en skön plats att äta lunch på och sitta på när vi grillar på kvällarna. Jag ser fram emot när luktärterna har vuxit sig stora och döljer armeringsnätet. Till höger har vi satt en klängros "Penny Lane" som vi hoppas ska klättra fint upp på spaljéet. Finurliga svärmor har löst allt med vajer och linor, så att vi enkelt kan dra tyget fram och tillbaka. Hon är en klippa! Min pappa har satt ett skydd av plåt i ytterkant, så att det inte regnar alltför mycket in i tyget när det hänger. En bra lösning!
Nu längtar vi bara efter ännu fler härliga dagar, så vi kan sitta ute och njuta på vår altan!
Medan jag sitter här på verandan och bloggar i doften av Falu rödfärg, smyger sonen runt i hallonbuskarna och äter bär!

Ha en  skön kväll!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Så jättefint ni har det i er trädgård! Gillar kompassrosen jättemycket, och visst är det snyggt med singel runtomkring.

    Tack för din söta kommentar angående artikeln, - det känns allt lite fånigt att läsa om sig själv på det viset. Vi får väl ha papperspåsar på huvudet nästa gång vi går till affären, hihi!

    Må så gott och njut i din gröna sköna trädgård!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera