torsdag 24 februari 2011

Fotbollsspel och LEGO

Dags för en glimt från sonens nya rum. Så här när det är lovtider, hinner han provleka med alla sina saker på  det nya större rummet. Ni som följer min blogg har ju läst att jag häromhelgen flyttade runt tre rum i huset. Så numera har vår son vårt gamla sovrum. Det är ett ljust rum med två stora fönster ut mot skogen. Helt enkelt ett rum som förtjänar vistelse mer än på dygnets mörka timmar! När sonen hade kompis här hemma igår, så fick jag också se lite mer hur golvytan behövs när det ska byggas LEGO och bilbanor om vartannat. Härligt att se! Med facit i hand- varför har vi väntat med det här?
På den här bilden vill jag visa ett klipp som vi gjorde för ett tag sedan, och då syftar jag på fotbollsspelet i mindre variant. I en loppisbutik hade man satt ner det från 200kr till 50kr! Gissa om det blev en lycklig pojke som packade in sitt fotbollsspel i bilen? Jag skulle gissa att det är från 70-talet och bara en av spelarna är "halshuggen". Spelet tar ju lite plats, men när han tröttnar så kan man skänka det till loppis igen. Jag älskar loppisåtervinning!

Bakom spelet ser ni bästa LEGO-förvaringen ever! Givetvis är det IKEA som står för den smarta lösningen. I hurtsen finna det plats för 18 små lådor, där man kan sortera upp bitarna. Så nu tar det inte flera timmar för mamma att leta upp specialbitar när hon ska bygga brandstationen till sonen. Jag lägger många timmar på LEGO-bygge och det gillas! Fint att äntligen ha en ursäkt för detta byggande! Fler som vill erkänna?

Släpp fram barnet i dig!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Sportlov kan användas till mycket! Så härligt med tid för sina intressen antingen man stickar, sportar eller "grejar" därhemma.
    Du har många strängar på din lyra.

    SvaraRadera