torsdag 3 februari 2011

Familjen i ramar

Under tiden som mannen har fixat med det sista i badrummet har jag verkställt en av mina idéer i vardagsrummet. Mellan två fönster har vi länge provat med olika tavlor utan att riktigt känna att det var rätt.

För flera år sedan hade vi funderingar på att göra detta på väggen i trappan, men nu är jag glad att det inte blev av. För här nere blev det mycket bättre! Regeln var; bara svartvita bilder och att hålla ramarna inom "rektangeln". Som ni ser har inte alla ramar bilder än, men jag var så ivrig att visa er detta. Jag ska leta vidare i gömmorna så att alla gamla förfäder finns med på någon bild.

Hur sätter man upp tavlor så här på enklaste sätt då? Fram med en rulle julpapper och lägg ut allt på golvet först. Bestäm yttermåtten på "rektangeln" och klipp till pappret. Lägg ut tavlorna där du vill ha dem. Använd denna lilla manick för att markera var spiken ska sitta. Fyll i det lilla hålet som blir av markören med en penna, så att det syns tydligt.




Spika sen upp pappret på väggen med alla spik där de ska vara. Slit ner pappret. Häng upp tavlorna. Klart!








Imorgon ska jag ta en tur till modemässan i Köpenhamn och sen även köpa en lampa till badrummet. När den är på plats kommer det nya bilder från det färdiga badrummet.

Ha en mysig fredag imorgon, för det ska jag!

Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar