onsdag 16 februari 2011

När katten är borta dansar råttorna på bordet

Huset är under förvandlingsform!

I helgen när min man var iväg på fotojobb, så fick jag det berömda "möblera-om-rycket"! Det var inte den lilla ommöbleringen heller...
På helt egen hand bytte jag plats på fd kontor, sonens rum och vårt sovrum. Är det den här bloggen tro som sätter griller i huvudet på mig??? I vilket fall som helst, så är det superkul att ändra om tycker jag! Min mamma och syster stämmer säkert in på det, det ligger liksom i släkten.

Målet med bytet av rum var framförallt att vår son skulle få ett större rum, med bättre plats att leka i. Så nu har han vårt fd sovrum. Gissa om han blev glad och gärna hjälpte mamma?

Vårt sovrum flyttade ner en våning och finns nu i vårt fd kontor. Där har vi för ett par år sedan redan tapetserat och målat för att vi skulle flytta dit så småningom. Det blev nu! I väntan på inköp av ben till madrasserna står våra resårbottnar på golvet och det är ju lite si sådär. Vår gamla säng á la 90-tal skruvade jag ner och slängde ut genom fönstret! Jag kan tänka mig att det var en syn om någon hade sett det.
-Här kommer en järnsäng flygande! Min tanke är att istället sy en sängkappa och göra en egen tygklädd sänggavel som matchar. Finns det någon som har erfarenhet av detta, som kan ge tips?
Så bilder på sovrummet kommer inte riktigt än, kan man säga.

I vår sons fd rum blir det numera ett gästrum där diverse möbler får bo. I hans nya rum finns det plats  att bygga upp bilbanor, LEGO och annat. Det är ju inte så roligt att behöva riva ner allt, så fort man har slutat leka för dagen. Det är märkligt sådan plats allting tar! Men bra förvaring på ett barnrum är a och o. Jag ska försöka få till ett par bilder från hans rum inom kort.
Så att jag har lite ont i ryggen efter helgens arbete är inte så konstigt. Jag får skylla mig själv. Min man blev minst sagt överraskad, men go som han är så anpassar han sig direkt efter fruns vilda idéer. Förresten så var den fina blombuketten en underbar Alla hjärtansdagpresent från min man!

Sköt om er i veckan och ta hand om de ni älskar!

Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar