tisdag 18 januari 2011

Anna i grönt

Jag fortsätter med en annan favoritplats i köket- min tallrikshylla. Här varvar jag ständigt tallrikar med kokböcker. Just nu är det, som du ser, tallrikarnas tid. Nyligen ärvde vi en hel matservis "Gröna Anna" som vi äter på dagligen. Jag ska verkligen försöka komma ihåg att använda den fina soppskålen nästa gång jag serverar soppa här hemma. Varför bara använda en del poslin till "fint"? Nej, det ska användas tycker jag!

Börjar du få koll på vilken stil jag gillar? När jag själv funderar lite extra, så kan jag konstatera att jag gillar saker man kan använda. Bruksföremål kallas det va? Färger som jag gillar är vitt, rött och blått. En ljus bas och sen lite färgklickar som piggar upp. Randigt och blommigt är de mönster som jag ofta väljer på t ex textilier. Jag önskar att jag hade lite fler små prylar, som är enkla att sätta guldkant med på olika ställen. Då tänker jag främst på små svartvita gammeldags bilder, hjärtan, bokstäver, änglar och kronor. Material som t ex zink är också snyggt att bryta av med, tycker jag. För att tala i klartext- det mesta som finns på Fridas Gård! http://www.fridasgard.se/

Jag hoppas att du har lagt märke till de små kryddburkarna på hyllan. De har jag haft i många år. Jag hittade dem hemma hos min mormor och fick dem av henne. Sen har de hängt med och står framme på diverse olika platser i köket beroende på mina inredningsinfluenser. Söta är de i alla fall och lätta att placera!

Nästa söndag är det dags för auktion. Det var länge sedan jag stod där i folkvimlet och bjöd på fyndlådor. Jag tror att jag måste dit. Jo, jag känner det nu! Jag måste!

Njut av dagen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar