onsdag 19 januari 2011

Småbarn och rulltårtor

heter rollinger och roulader på danska. Ni som känner mig, vet att jag tycker mycket om Danmark, danska språket och danskar givetvis! Detta tog min syster fäste på och gav mig en underbar julklapp- boken Rollinger & roulader av Sif Orellana.  Många kvällar på jullovet har jag suttit med boken och en kopp te och bara njutit av allt det fina som boken innehåller. Recept och en massa tips och idéer för familjer med barn som lockar mig på ett helt nytt sätt.

Några av författarens nyårslöften tänker jag dela med mig av:
På det nya året tänker jag...
- köpa en bukett blommor till mig själv varje vecka
-göra rårörd sylt (blanda frusna hallon med socker)
-tända stearinljus på morgonen, när det är mörkt ute
-köpa mig en vacker anteckningsbok där jag kan skriva ner alla ideér, planer, drömmar, recept mm
-starta en kulturklubb med vänninorna
-går flera turer i skogen när det är vackert väder
-skicka ett handskrivet brev till någon jag tycker om
-åka på weekendtur till en storstad jag aldrig har besökt
-köpa en kaffekvarn, så att jag själv kan mala mitt kaffe
-byta sängkläder en gång i veckan- doften av nytvättade sängkläder slår allt annat

Visst är det inspirerande? Jag tror att jag ska gå och bädda rent i våra sängar direkt. För jag håller med. Den doften och känslan är njutning.

Njut av allt fint du har omkring dig!
Kram

2 kommentarer:

  1. Tack för inspiration! Renbäddade själv idag, och precis som du säger finns de inget som slår det! Nja, kanske om sängläderna hängt på tork ute först =)

    Lagt upp mig som följare på din blogg! Vore kul om du ville göra detsama på min =)

    Hälsa dina pojkar! KRAM

    SvaraRadera
  2. Det känns härligt när man hittar en present som passar mottagaren så perfekt. Är så glad för att du gillar boken. Kram från din Syster Yster

    SvaraRadera