söndag 30 januari 2011

Rosa blomster och blå mås

Fixarhelg och revymys är över. Vårt fixande av badrummet är snart över och det är lätt det roligaste och snabbaste renoveringsprojektet vi har gjort i vårt hus. Än så länge är vi supernöjda! Men allt är inte riktigt klart. I veckan ska vi fixa det sista och sen kommer det så klart bilder här!

I går var jag och mannen på lokalrevy här i kommunen. Det var verkligen trevligt och efteråt blev det god grillbuffé på restaurang. Att vara barnlediga är vi inte bortskämda med, så vi njöt av att sitta i lugn och ro och äta en god middag och prata med goda och nyvunna revyvänner.

Idag har vi varit och inköpt diverse saker till badrummet och så klart passade jag på att köpa en av mina favoritblommor- en hortensia! De är vackra, men inte helt enkla att sköta tycker jag. Bra tips mottages gärna!


I vårt sovrum finns den här gamla tvättkommoden med överdel i marmor. Den har i min barndom stått i farmor och farfars kolonistuga och jag är så glad att jag har fått den! När jag var liten kommer jag ihåg att farmor alltid hade saftglasen stående på en hylla i den. Hemmagjord saft i glas med röd dekor, det var livet i kolonistugan för mig.


I min Amerikakoffert har jag alltid haft saker jag sparat till jag skulle flytta hemifrån. Den stod uppe på vinden hos mina föräldrar när jag bodde hemma. Numera rymmer den en hel del kuddar och filtar som kan vara bra att ha när man får gäster. Jag tycker att kistor är lättplacerliga om de inte är alltför stora. För en tid sen kastade vi ut en stor gammal kista. Det som rymdes i den fick plats på en tredjedel av ytan, när jag fick en bättre förvaringsplats. Ovanpå ligger våra stråhattar som minner om sommarens härliga sol! 
Njut av veckan som kommer, det ska jag göra!
Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar