lördag 15 januari 2011

Startar bloggen piano

Så där! Nu är det gjort. Jag har tagit steget att starta min alldeles egna inredningsblogg! Efter att under en längre tid ha läst många andra inredningsbloggar, tycker jag att det är dags att visa hur jag har det. Jag och min man har bott i huset i nio år till sommaren. Under tiden har vi renoverat och rotat i princip överallt, trots att vi tyckte det var helt OK när vi flyttade in. Ja, som husägare hör det till att forma det till sitt eget. Och nöjda är vi!

Hur tänker jag när jag inreder? Eftersom vårt hus är från slutet av 1800-talet, så har jag en hel del gamla saker som blir fina detaljer. De flesta av våra möbler är nya och här i bloggen kommer du att se hur jag blandar gammalt och nytt i en stil som du förhoppningsvis gillar. Lantligt och romantiskt är det kort och gott! 


Vårt piano blir det första som jag tänker visa er. Detta fantastiska instrument som idag tyvärr inte är värt så mycket pengar i folks ögon. Beror det kanske på slitet att ställa det på plats? Det väger ju en del! Vårt fina piano fick vi av en gammal väns föräldrar som bytte ut pianot mot en braskamin. Så här fint blev det på plats hemma hos oss! Min man spelar gärna och jag hoppas även att vår son vill lära sig när han blir lite större. Själv kan jag klinka lite, men utan noter går det inte alls. Tänk vilken lycka om man kunde spela på gehör! Men jag älskar vårt piano trots att jag inte spelar på det! Jag passar här också på att tacka de vänner som hjälpte oss när vi "blev med piano"!
En riktig pianopall har vi tyvärr inte, så det får duga med den gamla allmogepallen tills en riktig dyker upp.
De fina ljusstakarna kommer från Ystad Metall och i den gamla ramen ser du en liten glimt från vårt bröllop. Det ser ut att vara länge sedan, men det är från 2006 ;)

Nu ska jag mysa lite i soffan med en kopp te innan det är dags för sängen!
Sköt om dig! Kram

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har blivit med blogg! Jag lägger dig genast till favoriterna.

    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Blir varm i hjärtat när jag ser att det piano jag lagt ner massor av träning vid, passar så fint i ert hem <3

    SvaraRadera
  3. Hej, skulle skicka iväg ett mail till dig o råkade radera allt. Sjävklart får du sätta ut bilder:):) Och tack för varma ord,,,,välkommen åter:)

    Kram Sari

    SvaraRadera