tisdag 25 januari 2011

Nytt möter gammalt

Den mycket praktiska förvaringsmöbeln Bestå från IKEA sväljer en hel del. Bland annat min gamla radio som jag fyndade på en gårdsauktion för flera år sedan. Den kostade 50kr och fungerar som den ska. Visst är det häftigt? Den vill jag verkligen inte göra mig av med.

Glasdörrarna i Bestå pryds av fina svartvita bilder som min man har tagit! Ja, man kan säga att hela vårt vardagsrum pryds av hans fina bilder. Det är jag så glad för! Ovanpå ryms det en hel del smått och gott i de svarta lådorna. Noter, bruksanvisningar och nostalgi är några av lådornas innehåll.

Att man dessutom kan gömma hela ljud-och spelpaketet bakom skjutdörrar gör möbeln helt perfekt tycker jag. Tidigare hade vi några Billybokhyllor, men de var inte så djupa. De fick flytta till ett annat rum för att bara rymma böcker.

Nu ska jag täcka golvet i badrummet med papp. Mannen har redan spacklat en runda. Det går framåt!

Ha en riktigt skön kväll!

Kram Annika

1 kommentar:

  1. Tycker det är så kul att följa din blogg Annika! Det blir en härlig motvikt till alla "ultravita" inredningsbloggar, och ger lite nya tips och idéer så att man kan blanda friskt från båda!
    Gillas verkligen!
    Kram Lina

    SvaraRadera